КРАТКИ УКАЗАНИЯ
Етап 1: Учредяване и регистриране на Сдружение на собствениците
Учредяване и регистриране на СС се извършва по реда на раздел III от ЗУЕС. За регистриране на СС е необходимо съгласието на минимум 67 % от идеалните части на етажната собственост, което се удостоверява с подписи на собствениците на обекти.
Заявлението за учредяване на СС съдържа следните приложения:
- Покана за провеждане на общо събрание на етажната собственост по образец – приложение № 1 (за всеки вход поотделно) – копие, заверено „Вярно с оригинала“;
- Протокол за поставяне на поканата по образец – приложение № 2 (за всеки вход поотделно) – копие, заверено „Вярно с оригинала“;
- Протокол от общото събрание на собствениците по образец – приложение № 3 (един – общ за цялата сграда) – копие, заверено „Вярно с оригинала“;
- Споразумение за създаване на Сдружение на собствениците по образец – приложение № 4. Споразумението се съставя в два еднообразни оригинални екземпляра – един за сдружението и един за публичния регистър на общината. На последната страница подписи полагат всички собственици по ред – същият като в таблицата.
- Нотариално заверен образец от подписа (спесимен) на лицето, представляващо сдружението (Председателят на Управителния Съвет) - копие, заверено „Вярно с оригинала“.
Заверките „Вярно с оригинала“ върху копията се правят от Председателят на СС на всяка страница, като се полага и саморъчен подпис.
След учредяване на СС в 14-дневен срок от провеждането на учредителното събрание, по реда, предвиден в закона, се извършва регистрацията на СС в Общината. Общинските власти вписват СС в публичен регистър и издават на сдружението Удостоверение за регистрация.
СС се вписва и в регистър БУЛСТАТ (чл. 25 ал. 5 от ЗУЕС).
Етап 2: Сдружението на собствениците заявява интерес пред Общината чрез Заявление за интерес и финансова помощ /ЗИФП/ (приложение № 5 - образец) за участие в програмата на базата на постигнато минимум 67 % съгласие (изчислено съгласно ЗУЕС).
Заявлението съдържа следните приложения:
- Удостоверение за вписване в регистъра на Общината – копие, заверено „Вярно с оригинала“;
- Удостоверение за вписване в регистър БУЛСТАТ – копие, заверено „Вярно с оригинала“;
- Нотариално заверен образец от подписа (спесимен) на лицето, представляващо сдружението (Председателят на Управителния Съвет) - копие, заверено „Вярно с оригинала“.
- Справка за Справка на собствениците на самостоятелните обекти по образец – приложение № 6 – попълва се за цялата сграда общо и се подписва от представителите на СС - в оригинал;
- Покана за провеждане на общо събрание на СС по образец – приложение № 7 – копие, заверено „Вярно с оригинала“;
- Протокол за поставяне на поканата по образец – приложение № 8 – копие, заверено „Вярно с оригинала“;
- Протокол от общото събрание на СС по образец приложение № 9, съдържащ решения съгласно методическите указания. Подписът на Председателя на УС, под протокола се заверява при нотариус. - копие, заверено „Вярно с оригинала“;
- Декларации по образец приложение № 12 от собствениците – нечленуващи в СС – подават се от собственици, които не членуват в Сдружението - копие, заверено „Вярно с оригинала“;
Заверките „Вярно с оригинала“ върху копията се правят от Председателят на СС на всяка страница, като се полага и саморъчен подпис.
Програмата дава право по преценка на Общината да бъде допусната за одобрение
сграда, в документите на която собствениците на до 5 % от самостоятелните обекти не са се подписали за съгласие.
В случай, че има дори един несъгласен или неоткрит собственик на обект в
сградата, се попълват и :
- Покана за провеждане на общо събрание на собствениците по образец приложение № 15 - копие, заверено „Вярно с оригинала“;
- Протокол за поставяне на поканата по образец приложение № 16 - копие, заверено „Вярно с оригинала“;
- Протокол от общото събрание на собствениците (етажната собственост) - приложение № 17, съдържащ решения съгласно Методическите указания – копия, заверено „Вярно с оригинала“,
Заверките „Вярно с оригинала“ върху копията се правят от Председателят на СС на всяка страница, като се полага и саморъчен подпис.
Заявленията за учредяване на СС и ЗИФП се комплектуват и подават на гише № 4 в Център за информация и услуги на гражданите, в сградата на община Пазарджик.
След проверка и одобрение за допустимост от Община Пазарджик се сключва Договор между Кмета на Община Пазарджик и Председателя на Сдружението на собствениците. – Приложение 10
След проверка на документите от Областен управител Пазарджик, се сключва Договор между Общината, Областен управител и Българска банка за развитие.